pátek 13. ledna 2017

Jsem "bitch" a kdo je víc...



dobrý + dobrá
zlý/zlá x hodný/hodná


K vlastnímu sebepoznání se probíráme do značné míry přes vztahy.

Samozřejmě ponejvíce přes vztahy typu hodná holka x zlý kluk a zlá holka x hodný kluk, které vytahují na povrch všechny naše nevyléčené bolístky. V kontextu zlý/zlá x hodný/hodná není totiž pro vztahy hodný - hodná místo. Nemají dynamiku a nikoho nezajímají ani neposouvají dál.

Jde to tak dlouho, až poznáme a potvrdíme vlastní dobro, často je to drtící, protože to nejde nijak obejít.

S chutí milovat a dát ze sebe to nejlepší každý přicházíme sem na svět, ale ne všichni máme takové štěstí, že se nám při příchodu nebo později dostalo láskyplného přijetí, potvrzení toho, že jsme darem, který sem přichází, potvrzení naší hodnoty, odvahy a lásky, se kterou jsme přišli. Možná nás "jen" bylo doma víc sourozenců a já jsem byla ta poslední holčička v řadě se svojí mističkou a tak nějak mě nikdo moc nevnímal. Udělám si svůj vlastní svět a v něm budu navenek na prvním místě já, malá velká bitch - všem ukážu.

Těch světů a možností, co si vytvořit za útulnou bezpečnou krabičku a schovat se v ní je mnoho, mají ale jedno společné, navenek jsou "in", "cool", zářící, o to větší je v nich potlačený smutek z nepřijetí, smutek z neprojevení se, smutek bez lásky a smutek z nepochopení.

To se nazývá zhroucení sebehodnoty a je o tom napsáno hodně knížek, kterým se dá snadno vyhnout.

Vyléčit to znamená práci na sobě, ne na kritice svého protějšku, nebo úniky všeho typu, do chlastu, promiskuity, kariery v práci... high life, free life...

Přitom dobří, božští už všichni dávno jsme a vždycky jsme byli. Jen to chce vědomě rozeznat a potvrdit si sám v sobě.

Pak se energie a tím i život otočí.

A když hra na protiklady a sypání soli do našich zranění a jejich léčení skončí, vstoupí do života odraz naší vlastní znovu rozpoznané dokonalosti. Někdo tomu říká plamenný partner duše... Přichází v záři, bez konfliktu, i když určitě přichází jako poslední výzva. Výzva naplno a bez kompromisu projevit boží jiskru v našem srdci, teď a tady a projevit ji navenek, někdo tomu říká bezpodmínečná láska.



(Z. Hopferová: "Dvojplamenné znovu-spojenie.")


Za poznání, které mě umožnilo napsat tento článek děkuji své bývalé manželce, která statečně sypala sůl a nakonec jedné malé rebelce, která mi srdce vyléčila. To vše proběhlo s velkou boží pomocí a já jsem vděčný, že jsem ho ve svých přátelích potkal a poznal.

To jsem zvědavý, co přijde teď.

Matěj


Připojte se k naší FB skupině:


Prosíme sdílejte odkaz na tento blog: